Mali ciljevi dovode do velikih rezultata

Odluka da budete aktivniji je prvi korak ka osvajanju benefita vežbanja, od boljeg raspoloženja do kvalitetnog sna i većeg samopouzdanja. Ali, kada jednom odlučite da počnete da vežbate, vaše gledanje na zdrav život će se promeniti.


Uz sva brbljanja o “magičnom treningu” ili savršenoj količini vremena koje treba provesti u teretani, teško je znati odakle početi. A ako vam nije jasno šta radite (ili zašto to radite), može biti lako da odustanete kada stvari ne idu kako ste planirali.

Ovo su prvi koraci koje morate ispuniti kad rešite da otpočnete zdraviji život.

1. Identifikujte svoje “zašto”, “šta” i “kako”

Odvojite vreme da shvatite zašto, šta i kako. Zašto sada dodajete fitnes i velnes u svoj život? Na koji način će vaš život biti drugačiji kada imate redovne fitnes treninge? Kako ćete uključiti fitnes u svoj životni stil i danas i cele ove nedelje?

Kad saznate zašto, šta i kako – sa kojim ciljem ste se upustili i kojom količinom vremena raspolažete, uspećete da se dobro organizujete.

2. I 90 minuta nedeljno je dovoljno – za početak
Ako tek počinjete sa novim programom vežbanja, nemojte se previše obavezati ili preterano raditi! Pokušajte da počnete da vežbate tri dana u nedelji. Nema potrebe da idete na ceo trening – ostanite 30 minuta ili pokušajte sa kratkim privatnim treningom ili vežbanjem kod kuće.

Želite da budete sigurni da radite vežbe bezbedno i efikasno. Zatim, posle četvrte nedelje, pokušajte da dodate još 30 minuta svake druge nedelje. Bićete iznenađeni koliko ćete se osnaženo osećati!

3. Dajte prioritet doslednosti nad intenzitetom
Zapamtite da je potrebno vreme i doslednost da izgradite svoje telo, ali i jedan trening vas može osnažiti. Zato nemojte da preterujete sa dvočasovnim vežbanjem odmah na početku, uvereni da ćete tako brže doći do rezultata. Nećete, pokazuju statistike. Pre ćete odustati ako se budete iscrpljivali u početku.

4. Pronađite druge aktivne ljude koji će podržati vaše napore
Prijatelji i članovi porodice koji vežbaju sa vama mogu da vam pomognu da istrajete na ovom putu. Pokušajte da nađete partnere za vežbanje, u društvu je sve lakše i zabavnije.

Takođe, ono što radite van teretane imaće veliki uticaj na vežbe koje radite u teretani – pozitivne promene u ishrani, hidrataciji, snu i nivoima stresa će stvoriti velike rezultate, zajedno sa vežbanjem.

5. Radite vežbe koje zaista volite
Mali dnevni ciljevi vode do velikih uspeha, a i vi ćete se bolje osećati kada ih ispunite u celosti, nego kada uradite pola preteškog treninga koji vam nikako nije prijao.


Dalibor Dunčević – Mr D Fit