U svetlu jubilarne proslave 50 godina M odeljenja, BMW je u sredu 28. septembra zvanično predstavio XM, drugi jedinstveni M model, posle čuvenog BMW-a M1, koji je ugledao svetlost dana 1978. godine.
Reč je o prvom elektrifikovanom krosoveru visokih performansi koji dolazi u ekskluzivnom i ekstravagantnom dizajnu, sa novom interpretacijom izgleda prednjeg dela po ugledu na luksuzne automobile iz BMW game.
Kada je reč o dizajnu, BMW XM ima podeljene farove, zlatni okvir prednje maske sa osvetljenjem i velike usisnike za vazduh u frontalnom delu, kao i točkove od 21 inča u standardnom paketu opreme (moguće je poručivanje točkova do 23 inča).
Vozačima se kod ovog modela nudi veliki izbor sistema asistencije u vožnji, pa tako standardna specifikacija uključuje upozorenje na frontalni sudar, upozorenje o napuštanju trake, uključujući i povratak u traku (uz pomoć pri upravljanju), kao i info sistem o ograničenju brzine.
Pored toga moguća je i delimična autonomna vožnja sa ograničenjem brzine do 210km/h (koja je vremenski limitirana).
Pogonski sistem je Plug-in hibridni i sastoji se od 4.4-litarskog V8 tvin-turbo benzinskog motora i veoma snažnog električnog motora.
M HIBRID pogonski sistem u BMW-u XM proizvodi ukupno 480 kW/653 KS (kombinacija motora sa unutrašnjim sagorevanjem – do 360 kW/489 KS i sistema električnog pogona – do 145 kW/197 KS).
Pored toga, M HIBRID pogonski sistem raspolaže sa maksimalnim ukupnim obrtnim momentom od 800 Nm (motor sa unutrašnjim sagorevanjem do 650 Nm u kombinaciji sa električnim motorom koji razvija do 280 Nm).
Kompaktna litijum-jonska baterija, ukupog iskoristivog kapaciteta 25,7 kWh, nalazi se u podu vozila i omogućava automobilu da u čisto električnom režimu vožnje pređe čak 88 km (po WLTP ciklusu) i maksimalnu brzinu u vožnji na struju do 140 km/h.
Bateriju je moguće puniti na punjaču maksimalne snage 7,4 kW.
Snaga pogonskog sistema se prenosi preko M xDrive pogona na sve točkove, koji veći deo snage prebacuje na zadnju osovinu.
U raspodeli snage pomaže standardni M sportski diferencijal na zadnjoj pogonskoj osovini. Uz posebne xDrive modove vožnje ovaj paket omogućava odlične performanse u svim situacijama, kažu u BMW-u.
BMW XM ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, što je propraćeno posebnim energičnim zvukom, koji potiče od njegovog sportskog izduvnog sistema sa dve cevi koje su po prvi put na BMW-u postavljene jedna iznad druge.
Početak proizvodnje BMW-a XM planiran je za decembar 2022. godine u Spartanburgu u SAD, dok će prvi primerci do svojih vlasnika stići na proleće 2023. godine.
Cena u Srbiji biće oko 190.000 evra.