O smanjivanju gramaže, ali ne i cene proizvoda, pisano je više puta do sada i potrošači su više-manje upoznati sa tim.
Međutim, sada se na policama supermarketa pojavio novi trend – skimpflacija.
To je situacija u kojoj firme, kao odgovor na veće troškove, smanjuju kvalitet usluge. Odnosno, potrošači dobijaju lošiji kvalitet za istu cenu.
Proizvođači su morali zbog poskupljenja sirovina, energenata da koriguju cene, a onda su pribegli i smanjenju gramaže
Savetovalište za potrošače u Hamburgu prima sve veći broj pritužbi na loš kvalitet proizvoda, prenosi Fenix magazin.
Kako navode, tipičan primer je zamena skupog suncokretovog ulja za jeftino palmino ulje. To obično prolazi nezapaženo od strane potrošača i vrlo ga je teško otkriti, posebno kod velikih marki.
Oni navode i još jedan primer, i to firme koja je promenila recept za svoju punjenu čokoladu.
Umesto dosadašnjih 45 odsto, punjena čokolada sada sadrži svega 38 odsto marcipana. Ova firma sada dodaje više vode u svoj namaz, pa je proizvodnja jeftinija.
U Srbiji gotovo da nema proizvoda kome nije smanjen kvalitet u poslednjih nekoliko godina. Tako na pakovanju voćnih sokova, koji su imali 30 do 50 procenata voćnog sadržaja, sada u deklaraciji napisanoj veoma sitnim slovima, stoji da imaju 15, 12, ili čak i manje od 10 odsto čistog voćnog soka.