Deklarisanje proizvoda – koje su nove obaveze proizvođača?

Ministarstvo zdravlja pokrenulo je kampanju “Teži ravnoteži”, koju podržavaju i kompanije Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije (PKS) i koje slede preporuke Svetske zdravstvene organizacije o ograničavanju sadržaja šećeri, soli, zasićenih masti i trans-masnih kiselina u svojim proizvodima. Kampanja se sprovodi u cilju prevencije gojaznosti kod dece i odraslih.

“Navođenje nutritivnih i zdravstvenih izjava je propisano Zakonom, u Srbiji je taj propis na snazi od jula 2018. godine. Neophodno je da nutritivne i zdravstvene izjave na proizvodima budu zasnovane na naučnim činjenicama, i da predstavljaju proizvod tačno i iskreno”, ukazao je sekretar Udruženja PKS Dimitrije Ivanović na drugoj edukativnoj radionici za medije u okviru kampanje.

Rukovodilac radne grupe za kvalitet, deklarisanje i označavanje hrane u Ministarstvu poljoprivrede, Branislav Raketić, predstavljajući novine koje donosi Pravilnik o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane, istakao je da svi proizvodi moraju da imaju nutritivnu deklaraciju na kojoj su navedeni podaci o nivou šećera, soli, masti i ostalih vrednosti koje proizvod sadrži.

Nutritivno deklarisanje kao zakonska obaveza od polovine ove godine jedan od načina da se potrošačima pomogne u donošenju odluka pri izboru namirnica. Zakonska obaveza je navođenje nutritivnih podataka za 100 grama odnosno 100 mililitara proizvoda, a dodatno tražene su i informacije za meru porcije, kao i procenat referentnog unosa.

Prema epidemiološkim prognozama, 2020. godine u Srbiji će biti gojazno čak 44 odsto muškaraca i 31 odsto žena.

Izvor: Nezavisni/Tanjug